V měsíci dubnu probíhalo na naší škole sedmé kolo celoročního projektu „Bezpečná škola“. V tomto měsíci se čtvrtá třída zhostila tématu JSEM SUPER! Pro spolužáky si děti připravily několik aktivit.
První týden byl vyhlášen jako „Týden vzájemného i „sebe“ oceňování“. V tomto týdnu se žáci měli snažit všímat si všech lidí okolo sebe a chválit je za jejich dobré skutky, vlastnosti či úspěchy. Také měli za úkol všímat si sami sebe a svých úspěchů, jakkoliv drobných, hlasitě se za ně chválit a oceňovat. Výsledek jejich snažení byl vyhodnocen pomocí dotazníku.
Druhý dubnový týden byl vyhlášen jako „Týden talentů“, kdy mohli žáci, kteří u sebe objevili talent jakéhokoliv druhu, vyfotit či natočit a poslat na adresu třídní učitelky čtvrté třídy. Několik odvážlivců se skutečně našlo, a tak byly jejich talenty sestříhány do krátké videokoláže.
Ve třetím týdnu bylo vyhlášena celotřídní aktivita – „Tvorba myšlenkové mapy“ na téma NAŠE SUPER TŘÍDA“. Třídy měly ve spolupráci s paní učitelkami vymyslet důvody, proč je jejich třída super a výtvarně tyto myšlenky zpracovat ve formátu myšlenkové mapy. Výsledná díla jednotlivých tříd jsou vystavena v prostorách školy.
Poslední březnový den přišli žáci čtvrté třídy shrnout a uzavřít tento měsíční projekt. Ve všech třídách pustili žákům i paní učitelkám výslednou videokoláž a shrnuli výsledky ostatních aktivit. Třídy, které vytvořily myšlenkové mapy byly oceněny, stejně tak i jednotlivci, kteří se odvážili podělit se s námi o svůj talent.
TÝDEN VZÁJEMNÉHO I „SEBE“ OCEŇOVÁNÍ
Shrnutí
- Zúčastnil/a ses týdne vzájemného a “sebe” oceňování?
ANO – 43 NE – 39
- Koho se ti podařilo ocenit?
kamarády, spolužáky, učitele a rodinu, nebo prostě všechny, kteří to potřebovali.
- Za co jsi dotyčné/ho ocenil/a?
za dobré známky, pomoc a zastání, starostlivost, za dobré výkony a úspěšnost v mimoškolních aktivitách, za dobrou spolupráci, aktivitu v hodinách a kamarádský přístup, úsměvy a odvahu.
- Co jsi při oceňování druhých cítil/a?
radost, lásku, hrdost, spokojenost, měli dobrý, hřejivý, hezký či příjemný pocit, z druhých cítili vděčnost, štěstí a to, že byli rádi za toto ocenění, někteří pociťovali také soucit a to, že dělají správnou věc, dva z odpovídajících necítili nic a jeden se cítil unaveně.
- Jaká byla reakce těch, které jsi ocenil/a?
poděkování a vyjádření radosti, bylo vidět také překvapení a potěšení z ocenění, také okouzlení, štěstí, smích či úsměv a vyjádření platnosti kamarádství. V jednom případě zaznělo „dávej si pozor“ a ve čtyřech případech nenastala reakce žádná.
- Za co jsi ocenil/a sám/a sebe?
Za školní úspěchy, úspěchy v mimoškolních aktivitách, úspěch v plaveckém kurzu, také se oceňovali za trpělivost, domácí práce a kuchařské úspěchy, za to, že ráno vůbec vstali z postele a vše za celý den zvládli, jeden odpovídající se ocenil za celý svůj život, jeden za všechno a dva odpovídající se za nic neocenili.
- Jak jsi se při tom cítil/a?
většinou dobře a šťastně, krásně, příjemně a radostně, cítili hrdost a pýchu, cítili také to, že by to mělo být běžné se ocenit, ale že to není snadné, čtyři odpovídající necítili nic a jeden se cítil opět unaveně.
- Poznámka – pokud bys ještě rád něco doplnil/a k tomuto týdnu vzájemného a “sebe” oceňování, můžeš zde:
Chtělo by to dělat častěji
Bylo to dobrý
Miluju sama sebe
Ráda jsem si to vyzkoušela
Byl to super nápad, hezký týden, měsíc… hezký projekt. Děkujeme vám 🙂
Opakovat častěji
Byla to zábava
Líbí se mi nápad!
Je to hezké, když ostatní oceníš
- Pokud jsi odpověděl/a v první otázce NE, uveď zde důvod, proč jsi se tohoto týdne nezúčastnil/a:
Důvod těch, kteří se akce nezúčastnili, bylo především to, že zapomněli (16), nechtěli se účastnit (5), nevěděli o akci (7), neví proč se neúčastnili (2), neměli čas (2) a jeden odpovídající uvedl „lenost“.
VŠEM ZÚČASTNĚNÝM MOC DĚKUJEME ZA TO, ŽE SE DO PROJEKTU ZAPOJILI 😊