Poprvé jsme do výuky zapojili projektovou metodu, kterou jsme si zkusili zpestřit vyučování. Odložili jsme tentokráte učební pomůcky, vzpomněli jsme si na mnoho informací, které jsme ve vlastivědném učivu o pravěku získali, a během pár vteřin se čtvrťáci přeměnili na pračlovíčky, kteří se museli postarat o své přežití v nelehké době.
Nejprve si zvolili svého náčelníka a pojmenovali svůj kmen. Poté již začali plnit jednotlivé úkoly, které jim seslaly nadpřirozené síly…
Bylo třeba vyrazit do terénu, aby si pralidé našli přírodní materiál, ze kterého následně vyrobili zbraně a ozdobné šperky, taktéž léčivé byliny a chutné plodiny, ze kterých si připravili lahodný čaj.
Se zhotovenými zbraněmi se vydali na lov, kde zaútočili na pasoucí se „dobytek“. Úspěšný lov, díky kterému získali mnoho kůží, zakončili oslavným tancem s různými rytmickými pohyby a skřeky.
Poté se většina pustila do tvoření hliněné sošky věstonické venuše. Ze získaných „kůží“ a vyrobených šperků oblékli a ozdobili pravěkou ženu a muže. Po celém dni bylo potřeba se také zasytit – každý si připravil pšeničnou placku, kterou zapíjel voňavým čajem.
Veškeré dojmy nakonec bojovníci zaznamenali uhlíky na „jeskynní stěny“.
Čtvrťáci si užili pestré dopoledne plné nových zážitků a prožitků, v němž si vyzkoušeli hlavní zásady projektového vyučování, a hlavně jsme utužili třídní kolektiv. Foto zde.